ระบบการจัดการช่องทางการตลาด การออกแบบโครงสร้างของช่องทางการตลาดในรูปแบบต่างๆ และการเลือกช่องทางการตลาด คนกลางในระดับต่างๆ การจูงใจและการประเมินคนกลางในช่องทางการตลาด นโยบายและกลยุทธ์การตลาดที่มีผลต่อการจัดการช่องทางการตลาด การกระจายสินค้าโดยเน้นการนำเอา กระบวนการจัดการห่วงโซ่อุปทาน การจัดการส่งกำลังบำรุงทางธุรกิจ และการกระจายสินค้าที่มีประสิทธิภาพ เข้าช่วยการจัดการช่องทางการตลาดการใช้เทคโนโลยีเพื่อจัดระบบข้อมูลในช่องทางการตลาดและการกระจายสินค้า

(The marketing channel system, designing the channel structure, and selecting the channel members, middlemen and level of channel. The motivation and appraisal system are used to middlemen in channels, the effecting of marketing policy and strategy to channels and distribution management. Supply chain and logistics and distribution management into managing marketing channels efficiency and the marketing channels information system and technology to applying for distribution goods and services)